Hemmadag

hallå där köp blåbär. Är hemma idag, vi har bara en lektion idag, bild. Jag är nästan klar med uppgiften där så tänkte att jag skulle vara lite busig och vara hemma och skriva på min etikuppsats istället.
Tordträningen igår gick bara bra, Bambi skötte sig exemplariskt som vanligt, förutom några små missöden med ett läskigt hörn och att hon var lite spänd i nacken överlag, tror hon känner sig lite träningsvärkig efter all dressyr. 
Vad mer att säga, åt nudlar nyss och läste lite i vampire diaries return Midnight som är den avslutande delen i serien. Köpte böckerna när jag var i england och läste i stort sett hela serien där, efter att jag läst ut dem två andra böckerna jag hade med mig hemifrån. Vet inte varför det har tagit så lång tid att harva igenom denna bok, har hunnit läsa en hel del andra saker emellan. Har inte försökt dra ut på det heller, men den har väl mest bara blivit liggandes mellan varven, vilket känns ganska bra, det gäller att inte bygga upp någon slags förväntan inför slutet, det ändar ofta bara antiklimax.
Förra fredagen köpte jag faktiskt första säsongen av tvserien på hemmakväll, halva priset yay! Har hunnit kolla på några avsnitt, kände lite sådär inför dem, har sett några avsnitt som gick på tvn för ett tag sen och precis allt är nästan tvärtom mot vad det är i böckerna. Men på nåt sätt så funkar det, kan annars reta ihjäl mig på om dem gör om handlingen i film. Jag kan förstå att det måste vara i stort sett omöjligt att göra en tvserie enligt böckerna.
Kan erkänna att jag faktiskt är rätt förtjust i tvserien så långt, det är lite svårt att förutse vad som kommer hända eftersom det är så olikt böckerna, inte allt naturligtvis men en del intriger..
Så nu har vi lyckats prata om både hästar och vampire diaries....effektivt inlägg!..  jaja nu ska jag diska och fortsätta på min uppsats.
Hej Hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0