Svanslösa tisdagen!

Den här dagen, som rubriken så fint antyder, har varit minst sagt svanslös. Har bara gått in i saker och snubblat omkring, alldeles förskräckligt! Mitt balanssinne var nog utslaget eller på semester.. Men det är ju egentligen ett allmänt tillstånd i mitt liv, är rätt van vid detta laget, men det skulle inte vara dumt att ha en svans, för balansens skull. Anyways, fick börja extra tidigt på jobbat idag, klockan 7 klev jag in genom dörren mitt i frukosten. Eftersom jag precis ätit så gick jag direkt till matsalen för att fortsätta med det jag började lite smått med igår, vad det är ska jag visa imorgon. Sen kom Becca och Robin vid 8 och gjorde mig sällskap. Fast Robin blev utkörd för att greja med en massa andra grejer så vi tjejer fick fixa själva i matsalen.  :) Riktigt rolig dag! sen fick vi ta lite paus för att leka med barnen utomhus. Kan nämna att mitt engagemang för att lära dem hur man spelar volleyboll förra veckan has payed off, de var hur duktiga som helst! De kom ihåg precis hur man skulle hålla händerna och de sköt verkligen kanon. :) jag kmr att sakna gula huset nästa vecka, det är nog det bästa sommarjobb man kan ha!

vi har precis rengjort poolen här hemma och börjat fylla den, det kan ju behövas den här veckan nu när det ska bli så varmt! Sofia upptäckte ännu en ödla idag, i poolen, en jättesöt vattensalamander. Inte ofta man får se såna.

Min pony har fått vila idag, kollade igenom och torkade hennes näsa litegrann bara. Tror hon tyckte det var skönt med en slappdag när det är så varmt och flugor överallt! Igår red jag en sväng runt gärdslätt "kvarteren" och trimmade lite lätt i skritt och trav. Hon var rätt trippig och på tårna men mjuk. Grannen hade något form av barnkalas och naturligtvis är det några som börjar ropa "häst!" när man går förbi, haha min fina Amber trippade
verkligen upp sig och krökte på halsen lite extra då, bless her!

 
Sneglar lite in i kameran ;) första tävlingen, vimmerby

Nu ska jag duscha och förbereda lite småsaker inför morgondagen, ska bli spännande!

Nattus Kattus! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0