Jag känner inte för att röra på mig mer idag

Hej, ligger på rygg just nu med datorn på magen , jag känner inte flör att röra mig härifrån alls, vilket jag säkert inte kommer att göra heller, är alldeles för öm, jag landade antagligen rakt på svanskotan igår. Har varit på tävling idag, ponyclubjumping kallas det, det låter barnsligt men det är som lokala tävlingar, det går inte att jämföra med Sverige lixom riktigt. Det bestod av fyra banor i mitten på en stor galoppbana, vet inte riktigt hur det var uppdelat. Jag tyckte det var rörigt, blandat ponnyer och stora hästar överallt.                                                   Själva min start är det inte mkt att säga om, jag valde att retire, eller utgå efter sjunde hindret. Jag kände av min rygg när jag red och Chico, hästen jag red, bjöd inte till nånstans. Det var liksom hopplöst, tyvärr, man får inte tänka så. Men man kan inte tvinga en häst runt banan, han vände, slingrade sig fram, till och över hindren, dålig teknik.. Det var inte tittiga hinder det var bara nej. Det är svårt att parera tre olika saker med ett obefintligt säte och ett spö.  Kände mig självklart besviken och sämst när jag kom ut men vafan.

Egentligen borde jag inte åkt idag, men jag hade ångrat mig mer om jag stannat hemma.

Lite bilder från idag och igår

Hade gärna hoppat denna idag, han och hans ägare kommer inte överens men jag gillade honom.

inga hoppbilder tyvärr, lite filmklipp men dem lägger jag inte upp, för pilligt.

mot banorna, Andrew till höger

fin svans..nej, han hade faktiskt löshår ditsatt..

Första hindret, bästa språnget, säger ganska mycket, ser ut att vara 75-80 cm lr nåt, övriga skulle ligga på 90, sen om de gjorde det är en annan femma, det varierade. En av de motsträvigaste rundor jag nånsin ridit, i en lånad kavaj dessutom. vad nu det spelar för roll.

fick skriva om detta inlägg, hade skrivit ett liknande som bara försvann. trist! Men här ger vi inte upp, är trött så jag kanske skriver lite tokigt men det får vara.

Jag saknar min häst något enormt, ser fram emot att rida henne snart igen!

Tänker ta det lugnt i några dagar och vila ryggen, hursomhelst

 

Tissel Tassel

 

 


Kommentarer
Postat av: fia

Hopp, händelserikt värre! Synd att du fick en seging då. Jag vill med åka på engelsk tävling... Vanten och jag är ute och galopperar på fälten, ska bara plantera lite hinder också :)

Mamma fick lite spunk igår när hon fick veta att du dragit i. Och sadeln är inte putsad på... veckor. Ta det lugnt med ryggen!

Bambi saknar dig med, hon är inte helt nöjd med att låna Vantens matte. Tuva är lite nere. Jag tycker det är lugnt och skönt :3

xoxoxo

2011-07-31 @ 10:50:08
Postat av: simoneherself

NEEEE sofia! du putsar min sadel NU!

2011-07-31 @ 23:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0