Drop Dead Simone

kära blogg, med anledning av ohändelser och händelser har det varit uppdateringstorka. Hade två dagar ledigt för att låta ryggen vila och det var bra, den är mkt bättre, känner av den lite nu sådär efter två jobbdagar men det blir bra! :=)

Vad hände igår? igår åkte jag ner till Usk, där andrew har sin bas. Just i skrivande hettans stund kan jag för hela mitt hjärta inte komma ihåg några större detaljer, men jag red fyra hästar. Först red jag en fyraårig D-ponny, red den on the flat och sen hoppade vi litegrann. Sen fick jag rida en häst som hette Addie, Admiration, också fyra år som precis blivit inriden, gjorde samma med den som med den förra. Hon hoppade riktigt trevligt, och som jag fattade så hade hon väldigt fin hoppstam, b.la. Baloubet du Rouet. Sen fick jag rida den gråa Radley, min favorit däroppe. Red och hoppade även honom. Sen red jag ut på en kritvit hunter som heter William.

Idag fick jag skjuts till Hayley's stall vid tio över nio, hjälpte henne att mocka och fixa med hennes hästar för att sedan åka till Usk igen. Fick en häst att sitta på direkt, Harry, sex år? inte helt säker, men han is ought to be sold anyway. Jobbade honom on the flat, fick ta till alla mina 158 cm för att få ihop det i början, han ville gärna lägga sig i handen och släppa bakbenen, men sen svarade han upp riktigt fint och jag jobbade nästan i en god timme. Älskar att rida den här typen av häst, det är komplicerat men det är kul.       Sen fick jag rida Chicko igen, My god. Men vad jag tror är att han behöver självförtroende, det är som att han inte vågar ta för sig av marken. Han fungerar bäst när jag sitter ner och jobbar, litesmåförbannad fick jag vara med dressyrspöt i högsta hugg, men han lossnade och blev faktiskt mjuk efter några mindre konfrontationer här och där.

Var ganska trött och öm efter de här två passen, vissa hästar kräver så mycket energi att det är galet. Iaf så hjälpte jag väl till här och där, fyllde hönät, fyllde på vatten åt alla hästar och massa annat. Sen fick jag rida ut med en cob, Collin. Trav, skritt på asfaltsväg, han var mysig att rida, rejäl men ändå framåt. Inga bilder från idag.

Det är konstigt  hur snabbt man vänjer sig vid olika situationer, älskar känslan när man kommer in i rutin. Jag känner mig redan som hemma uppe i Usk, med männsikor som talar ett annat språk och som jag känt i ung fyra dagar. Jag tror jag har ganska lätt för att anpassa mig.

Bilder från igår.

D-ponnyn

första gången han hoppade vattenmatta, han var så modig




Sam på sin systers ponny och jag på William.








Inga fantasihöjder men det är kul! Älskar den här gråa hästen, 152 lr nåt sånt tror jag.

Men nu ser jag i kors här känner jag.... ska ev upp till usk imorrn igen.

..! höll på att glömma, jag och Liz gick på bio igår och såg Transformers 3. Den var jättebra, tror att mina ögon har börjat vänja sig vid det här med 3D nu. Mkt action iaf.

Harus Tassus! :)

 

 


Kommentarer
Postat av: simoneherself

trist textformat, trist att mina styckesindelnigar går om intet...

2011-08-05 @ 00:29:27
Postat av: Tina

Härligt att du har fullt upp.Skönt att ryggen är bättre.Men... VAR ÄR SÄKERHETSVÄSTEN??? Kram

2011-08-05 @ 10:49:34
Postat av: simoneherself

säkerhetsvästen tog timeout, det var så varmt, det gick inte att andas mor, det blir bra :) kram

2011-08-05 @ 11:04:25
Postat av: fia

ÄNTLIGEN en uppdate! Du påminner mig om någon annan jag känner, inte snabbast i världen... Men vad kul att det finns olika saker du rider i Usk. (Besök slottet där om du kan btw, det är enormt vackert!)

Tycker du kan ta med skimmeln hem, den ser jättefin ut! Får tänja på principerna lite; isabellskimmel, gråskimmel... Inte så stor skillnad.

Försvinn inte igen nu! Jobba hårt,

xo

2011-08-06 @ 11:09:25
Postat av: simoneherself

Sofia jag uppdaterar när jag känner för det och när jag gjort nåt. Radley är mysig är han, han ska showa imorrn tror jag. Köp honom till mig då, haha!

2011-08-06 @ 16:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0