Såhär ligger det till

Ja det här kmr att låta plötsligt, men jag ska lägga om mina planer lite, har tänk igenom situationen här nu ett tag och jobbet. Sanningen är den att tyvärr ligger det inte så mkt i detta för min del, jag känner att jag inte tjänar nåt på att vara hos Agneta. Jag har haft jättetrevligt och det har varit supermysigt men jag vill ha ut mer av hela det här. Igårkväll fick jag erbjudande av en kontakt genom moster (det lät ju bra) att komma och prova några hästar. Killen som har hästarna heter Andrew och idag alltså blev jag upphämtad av Liz och vi körde direkt dit.
Först ut var ett litet brunt sto, 5 år och hon hade precis anlänt dit för tillfixning/försäljning så jag var den första att prova henne. Först longerade dem henne lite först så att hon skulle få springa av sig, vilket hon gjorde pretty good. Sen fick jag alltså hoppa upp och känna lite på henne, red henne i skritt, trav galopp, inga problem, lite grön och vinglig men inget sådär. Sen satte Andrew upp lite hinder så jag skulle hoppa henne, över kryss några ggr, inga problem. Sen upp med ett litet räcke, PANG! Där var sadeln och där var hästen och där var mina ben nånstans, jäklar vilket hopp, out of nowhere två meter upp i luften, hade inte en förvarning. Slog en kullerbytta och lyckades lixom rulla upp på benen. Ok. Upp i sadeln igen och ta om det hela, inga problem, normala hopp på den linjen. Sen skulle jag hoppa två fristående räcken, varav en ur sväng. PANG IGEN! Den här gången var hindret lite högre, återigen ingen förvarnig, försökte sitta tight och trycka på henne framåt, hon kastade mig säkert en tre meter rakt upp, slog ner som en sten på rygg, fortfarande med ett fast tag om tygeln. Trodde första att jag hade knäckt nåt men lyckades komma upp på bena igen direkt så det var bra. Men fick stå dubbelvikt ett tag för att återfå fattningen, omskakad men inte skadad. Hästen själv hade lite av ett panikanfall, det var inte riktigt som det skulle, de longerade henne över ett hinder, och Andrew sa själv att han var glad att han inte satt på henne.
Sen fick jag hoppa upp på en anings lugnare häst, Chico heter han tror jag, liten vallack också 5 år. Samma som med stoet, red runt lite, sen hoppade vi, litet intet sägande häst, fick jobba på ett få honom ur hand och framåtframåt.
Sen fick jag prova Sams häst, Sam är en tjej,20 år, som jobbar som groom uppe hos Andrew. Vallacken, 150cm hög, grå, 9 år. Det är hennes men den ska säljas för hon har en annan storhäst som hon fokuserar på, sen kom hon inte riktigt övernes med den eller nåt sånt. Trevlig, den gick på ett väldigt skarpt bett för den var het, tyckte det var lite knepigt eftersom den inte riktigt ville ta bettet (vad trevligt det låter när man säger den..) Red runt, haha, han hade öronen bakåt som om han var förbannad på mig, men han var tydligen bara en grumpy horse, grumpy men tystlåten, inte bossig på nåt sätt. Pinnade på väldigt bra, riktigt trevlig mot hindren. när vi hoppade lite högre kändes det inte som han tog i riktigt över hindret, not very careful. Men det fick mig att tänka till lite, antar att man inte bör sätta för höga krav på sig själv lr hästen när man sitter på den för första gången. Det var iaf väldigt roligt!
Nu till den intressanta biten(haha) jag ska tydligen med på en liten tävling imorrn och hoppa Chico (tror jag), out of nowhere hände alltså allt detta, med en sen kvälls förvarning. Tur att jag tog med mina vita ridbyxor. Okej, taggar genom att ligga som en padda på min ömma vänsterhöft, hoppas jag inte är allt för stel imorrn, kmr att behöva mina ben och säte imorrn!
bear with me and my aching back, det är festival för fullt här i caerphilly, stora fyrverkerier ikväll, men jag klarar inte av att gå riktigt så jag stannar inne. well well. Long update, hoppas ni orkar läsa hela, om ni gör, så YEAH! ni är i slutet nu!
Ciao Ciao all!
Ginny

Kommentarer
Postat av: simoneherself

stavfel på "vallack", valack ska det vara, ursäkta mig, tror jag

2011-07-30 @ 01:47:08
Postat av: fia

2011-07-30 @ 10:29:49
Postat av: Amanda

Ta hand om dig kvinna!!:-o :-D och lycka till imorgon!!! <3

2011-07-30 @ 20:06:45
URL: http://aaammaaannddaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0