Educated Horses

Sitter just nu och skriver eng uppsats, heja!

 

Är lagom trött idag då jag somnade sent igår och hade något förvirrande drömmar men de var spännande minst sagt så det var okej. Allt från små kattungar till tvålälskande vildsvin till lila väckarklockor i ett kaninhål och talande tjurar. Och sen den klassiska undertonen av att man är jagad och måste gömma sig eller komma undan. Försökte slåss med det tvålälskande svinet vilket gick sådär, den förvandlades till Tuva sen mot slutet så jag antar att jag vann sen iaf.

 

Mitt andra dilemma i livet är det här med ridstövlar, har haft schaps de senaste åren för att jag inte hittat några bra stövlar. Och nu var vi inne på sharpman häromdagen för min plan var att köpa dem där mountainhorse highrider supreme stövlarna. Och jag blev påminnd om varför jag inte har haft några ridstövlar igen, de passar inte! Vi provade alla möjliga sorter men det alltid något som inte stämmer, oftast är de för höga elr för vida elr för smala! Vi räknade ut ett visst mått som fanns på supremestövlarna som på pappret skulle passa perfekt, vilket de inte gjorde i slutändan iaf. Lagom längd, lagom vidd, men sen var de för smala precis på nederdelen av vaden. suck. så nu ska vi specialmåttbeställa exakt från en sida eftersom mina ben tydligen inte passar in i ngn vanlig modell. Förhoppningsvis blir det bra sen i slutändan. Chaps är bra men nu är de utslitna och inget fräscha längre.

Fina Rosi och lilla mig, en av våra första tävlingar tror jag. :) Hade problem med stövlar redan då! kolla de korta skaften bara. Kommer ihåg när jag red b-ponny och vid något tillfälle hade ett par stövlar som var strl 40 i skon och hade ett kort och brett skaft. Det var inte mina, hade bara lånat dem eftersom mina var trasiga. Det såg kul ut! Men tänkte inte så värst mycket på det då mer än att dem kändes klumpiga och jag var tvungen att ha många strumpor i dem. ;)

Saknar inte det jättelånga trassliga håret i vilket fall!

foto 2 år senare. Orättvis bild då det är Frallans röda rosett som syns medan Rosis blågula är på andra sidan. Tiden går för fort framåt!

 

Amber förra året! Jag håller fast vid den svarta charles owen hjälmen :)

Hörs senare!

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Oj vad liten du var på de första bilderna! Mini-Simone! Btw, lila väckarklockor i ett kaninhål..? Fick lite Alice i underlandet-vibbar där :))

2012-03-17 @ 15:45:30
URL: http://aciree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0