Naturlagar, misstänksamhet och branta stup.

Det ord för denna dagen det. Snöstorm just nu, då är det skönt att ha ridnigen avklarad.
Det är ju oxå den 1 april. Vet inte vad man ska tro på när man går in på facebook! Jag litar inte på nån just nu. X)
Höll iaf min planering hyfsat genom att ta en sväng till terrängbanan. Lite missförstånd där med min vapendragare Amanda men det löste sig till slut. Boxholms terrängbana blev det, blåste något fruktansvärt så Amber var rätt spänd. Men hon tyckte det var kul, det var graven som var lite läskig nu igen, men hon hoppade den fint när hon fått kika på den lite. Vårt andra problem för dagen var trappan. Upp går bra, ner gick mindre bra/inte alls. Första steget går, sen tar det stopp. Och vid ett tillfälle ville hon inte alls utan drog rakt uppför "stupet" på sidan som ramar in trappan. Det växte fullt med träd och sly, men hon tänkte alltså att hon skulle plöja rakt upp i det. Fick slänga mig av för jag var livrädd att hon skulle slå över rakt bakåt. Sen när jag väl väl hade hoppat av henne blev jag rädd att hon skulle krossa mig om hon skulle gå omkull. Vilket hon som tur var inte gjorde utan hon kasade ner för allt ihop oskadd. Hästen oskadd, jag oskadd. Både hon och jag kunde brutit rygg och nacke och allt. Puh. Det var dagens dos med läskighet.
Så nu ska vi fortsätta med att nöta vanliga enkla nerhopp så att hon känner sig självsäker.
ikväll ska jag mysa ner mig ordentligt, mina bihålor dog lite nu. Men det är skönt att dem känns någotsånär på morgonen iaf så man orkar med att göra det man ska. Ska gå ner i stallet sen och känna igenom Bambis ben och se hur det är med henne.
Dagens stjärngäng! Amber ser ut som en arab på den här bilden. Strumpan..

Kommentarer
Postat av: Erika

Fina bilder! och hästar :) Ser så roligt ut att jag nästan kan följa med nästa gång :D

2012-04-01 @ 22:34:33
URL: http://erikastraning.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack för bilderna och tack så mycket för dagen! Tycker som sagt att vi åker till Tollstad i helgen om du kan :D

2012-04-03 @ 16:12:55
URL: http://amandyl.blogspot.se/
Postat av: Erica

Ähh, araber är ju hur fina som helst! :)

2012-04-09 @ 00:19:06
URL: http://aciree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0