These are the lovely bones

Har gjort det jag "har att göra för dagen" och just nu sitter jag i mitt rum med ett kaffedoftande ljus tänt och en kopp te. :)
 
Hade en sån fin stund i stallet förut. Jag satte mig på huk inne i Bambis box och lockade henne till mig med små gulliga ljud, och så kom hon fram och stack huvudet i min famn. Och så satt jag där och kliade henne i pannan i kanske 5 minuter. Om hästar kan spinna så var det det hon gjorde, med sina ögon stängda och hängande underläpp. Sen släpade hon sig iväg och försökte trampa på mig i all välmening. Så kan det gå.

Det är så mysigt att hon har ett så finlemmat litet huvud och så är hon så kelen och älskar när man kliar/borstar henne i pannan, pillar med hennes pannlugg eller drar lite i hennes öron. Den uppfattning (fördom?) som jag har är att hästar/ponnyer med "små" ansikten ofta är rädda om dem och gillar inte när man pillar för mycket. Så därför kanske jag blir lite extra charmad men det är väl individuellt.
Nu ska jag mysa och kolla på lite 
Fairy tail. Happy! ^-^ Fast såg just att Michael McIntyre är gäst hos Top Gear så det måste jag se först. :)


2pt7xg6_large
Happy!

521639_large

Hej Hopp


Kommentarer
Postat av: fia

Happy är dock inte så happy där då...



Hoppas du gosar lite med min sockerkaka också när du är i stallet!

2011-11-22 @ 18:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0