Sockerhalten i balans

godkväll, fick en kommentar igår(hrrm) om att det var synd att mina fina ord gick om intet, ja det tkr jag också. :(
Hade skrivit om ridturen med Hayley och om Norge och lite allt möjligt, tuffa känslor.. :(
Ridturen med Hayley i söndags was it? Hon kom som sagt upp med två av sina hunters, Bailey(6) och Rupert(4). Jag fick rida Rupert, 16.2 hands, på begripligt språk ung 166cm. Det var riktigt roligt, lite dragkamp först innan jag/han kom på hur han/jag ville ha det, jag måste ändra mig lite i mitt ridsätt när jag rider den här typen av hästar. När jag väl funnit knapparna kändes han precis sådär maffig och ståtlig som han såg ut(i det lite grövre laget) Men det var mycket GO i honom. :)
Hayley kom ner även igår med samma hästar, men den här gången följde Agneta inte med, så det var bara Hayl och jag, Vi red länge länge, det är som en drömvärld att rida över bergen, man känner sig bara så fri, tänk er hed, miltalsmiltals med öppen hed, blå himmel, kullar, blommor och får, inga bilar, inga hus, en pigg häst med spetsade öron och aa. Det var härligt, nästan 3 timmar var vi ute, hästarna och vi var rätt trötta när vi kom tillbaka, jobba fick vi göra, upp och ner, snygga muskler! Det var härligt, även om vi har fina ridvägar i Sverige så har vi inte dessa dalar riktigt! Det var underbart. Sen klippte Agneta nästan av sig fingret på en sax men det är en annan historia..
Idag! har det inte hänt så mkt, de vanliga stallsysslorna, åkte till en affär och köpte en stor godisburk, det var en sån där affär som säljer saker lådvis, alltså megaförpackningar, tydligen fick man inte köpa saker individual.. jag slet upp flera chokladpaket i onödan alltså..suck.
För mkt Text! ni får en bild, och en liten teaser när the big cheese is coming up this weekend... hehe. ne skämt åsido. det är en festival. Tuddelu :)
Ginny och Storm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0