4 dagar kvar till Julafton

Och jag har äntligen inhandlat julklappar!  Efter skolan skjutsade några liftare till mantorp och sedan åkte jag in till Lkpg. Var effektiv och hittade saker till alla familjemedlemmar. :)  Efter att ha sprungit runt i alla affärer och handlat så dök Camilla och Lydia upp från ingenstans. :D Så jag övertalade dem att ta en fika med mig! En rolig och helt oväntad paus. :)

Hästarna har precis blivit vaccinerade, med blandade känslor. Min häst tyckte mkt illa om det (inte helt överraskande) medan unghästen inte brydde sig ett dyft. ;)

Igår var det dressyrträning för Monica, vilket började bra genom att jag glömde stigläder och stigbyglar. Så jag förberedde mig på stigbygellös träning, men som tur va så sprang mamma och lånade ett par. Själva träningen gick bra, Amber var pigg och stark men slappnade och jobbade fint mot slutet.
Sedan tyckte Monica att jag skulle hoppa cr banan från i lördags, eftersom alla hindren stod kvar. Så det gjorde jag, det var kul eftersom jag missade den.  Monica inte är speciellt glad i hoppning så ser jag det som litet jultreat. :)
Det är väldigt bra för hoppningen om Monica faktiskt får se oss i action så att vi kan utgå från det :) T.ex. att hon har dålig balans och blir svag i svängarna, vilket framgår tydligt när vi hoppar. Och att jag gärna stöttar för mycket med handen och vill kontrollera. Vilket leder till att det blir bökigt i svängarna och att vi inte blir "färdiga" med varandra. Så ligger det till. ;)
Imorrn är det min absoluta favoritpersons födelsedag! Nämligen Tuvas 10 års dag!




Tuvabilder från i somras, knasig och trasig!

Kommentarer
Postat av: Erica

HAHAHA andra bilden :'D

2011-12-21 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0