Såhär på morgonkvisten

klockan är här just nu fem över kvart i 8, eftersom jag glömde blogga igår så får jag göra det nu istället!
Igår fick jag skjuts upp till Hayley vid halv tio för att följa med henne upp till Usk. Väl där så fick vi vänta omkring ett tag för de höll på att träna några hästar, sen fick jag order om att rida Collin, coben, igen. Skulle rida på ett fält och lattja runt lite mest, kul tänkte jag! Förutom att fältet i fråga stupade rakt ner och hästen i stort sett var ostoppbar och väldigt hopppig för alla möjliga småsaker. Lite småskumt när han försökte sätta fart rakt nerför branten, blev rätt sur på honom till slut och då skärpte han sig litegrann.
Sen fick jag leta reda på Chiko och rida honom på samma sätt som Collin, oh nej tänkte jag, inte Chiko igen! Men bestämde mig för att testa en teori jag har om honom. Jag tror inte han är en häst man ska skritta fram, för varje gång jag har ridit honom så har han varit okej de första metrarna men sen bara dött iväg. Så jag skrittade bara upp till fältet tio meter bort och direkt där så började jag trava och sen galoppera. Och spånabalar och makaroner, jag skulle nästan anklaga honom för att vara pigg! På hans eget lille sätt då. Han fattade t.o.m galopp självmant. Han är inte den typen av häst som ska nötas, intensivt och kort passar honom.
Det är synd i efterhand att jag inte listat ut detta innan till tävlingen, hade gjort helt annorlunda då. Men det blev ju lite kort varsel om man säger så.
Sen hjälpte jag till på gården med att släppa ut hästar och fylla hönät. Sen en timme innan vi skulle bege oss hemåt kom Katie, som bor i ett hus där på gården, och frågade om jag ville rida hennes Addie igen och hoppa litegrann. Jag säger ju såklart ja så det gjorde vi, hon är ju väldigt grön eftersom hon precis blivit inriden men hon är väldigt känslig för hjälperna, även om hon inte är hundra på vad de betyder! Det var kul, vi fokuserade på att hon skulle ta hindren själv och lära sig utan att jag hjälpte till för mycket. Katies tvillingsyster tog bilder från det men glömde fråga om hon kunde skicka dem så jag kunde lägga upp nån.
Men nu ska jag sätta fart, 9.25 går tåget till Yatton och jag ska vara ombord det! Blir nog ingen uppdat. nu förräns ons-tors.
Lyckus Tillus! :)
Ett kort hej och hälsning till alla mina vänner därute! hej och heja er!

Kommentarer
Postat av: fia

"Fem över kvart i åtta"? Tio i åtta kanske?

Anyhuss, itterasshai!

xo

2011-08-09 @ 17:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0